Wednesday 31 January 2007

Nume marca



ALEGEREA NUMELUI DE MARCĂ

Etape:

  • Listă cu nume posibile (> 100)
  • Prima selecţie (<>
  • Alegerea numelui care exprimă cel mai bine conceptul mărcii şi corespunde din punct de vedere juridic
NUMELE DE MARCĂ - CRITERII DE EVALUARE


  • Uşor de înţeles şi memorat
  • Sugerează categoria de produse din care face parte marca
  • Permite construirea unei embleme şi /sau slogan
  • Exprimă poziţionarea mărcii
  • Nu are conotaţii negative
  • Este distinctiv
  • Este inatacabil d.p.d.v.

Terminologie

OTS (Oportunity To See)Deoarece este foarte greu (timp si bani) de determinat cine a fost expus efectiv la mesajul publicitar, in practica se identifica numarul celor care au avut oportunitatea de a vedea mesajul (erau in fata televizorului, au citit ziarul sau au trecut prin fata unui panou publicitar), fara a se stii cu exactitate daca au si fost atenti la mesaj.Daca un individ trece prin fata unui panou publicitar nu inseamna ca a vazut reclama. El a avut oportunitatea de a vedea reclama.
Reclama tip Spread O reclama de presa formata din doua pagini in oglinda (alaturate).
Reclama tip "Gatefold"Format de pagina care se desface intr-un format mai mare decat celelalte pagini dintr-o publicatie.
Reclama tip "Interstitial"Reclama on-line care apare pe un site vizitat, reclama prin care intregul ecran este acoperit de o reclama animata pentru maxim 7 secunde.

Logo-ul



Functia unificatoare a logo-ului

Logo-ul este o imagine analogica (arata) cu functie cumulativa si reconstructiva (reuneste membrii pierduti ai unei comunitati). In afara functiei sale consensuale, logo-ul semnaleaza apartenenta: “include si exclude”.

Firmele recunosc deseori ca declinarea logo-ului pe produse promotionale (T-shirt-urile, hanoracele, brelocurile) ii vizeaza inainte de toate pe salariatii intreprinderii, care poarta cu mandrie culorile firmei lor si isi dovedesc, prin aceasta, implicarea si angajamentul.

Aceasta functie unificatoare de reconectare este amplificata si prin dispersarea geografica a organizatiei, determinata de mondializarea activitatilor economice, dar si de dematerializarea treptata a organizatiilor.

Logo-ul are, de asemenea, rol de instrument de comunicare interna, servind la federalizarea indivizilor care lucreaza pentru aceeasi firma. Asadar, pe masura ce organizatia manifesta tendinta de a se extinde si a se dematerializa, functia de apartenenta trebuie consolidata cu ajutorul semnelor de recunoastere, care vizeaza tocmai strangerea laolalta a corpurilor raspandite ale organizatiei.

Functia unificatoare a logo-ului are ca obiect adunarea laolalta a ceea ce este risipit sau dispersat, pentru ca pune in valoare functia identitara a logo-ului.

Rolul logo-ului este acela de a semnifica simbolic si plastic identitatea organizatiei, asemenea unui pod, asigurand o continuitate temporala, spatiala si geografica. Rolul sau identitar il leaga de o functie de reconectare, fie ca este vorba de salariatii care lucreaza la distanta unii de altii, fie ca este vorba de reconectarea diverselor activitati ale unei firme

Imagine vs identitate

Imaginea corporaţiei este imaginea pe care publicul o are despre o companie, pe când identitatea corporaţiei este imaginea pe care compania se străduieşte să o obţină pentru a-şi construi o bună reputaţie faţă de clienţii săi.

Dacă imaginea unei corporaţii poate să varieze de la un segment al publicului la altul, identitatea trebuie să fie consistentă.
În general, imaginea unei firme reprezinta oglindirea mai mult sau mai puţin fidelă a identităţii.

Imaginea unei corporaţii cuprinde atât aspecte tangibile (elemente vizuale), cât şi aspecte non-tangibile ale acesteia si are patru arii de cuprindere:
1. produsele şi serviciile - se are în vedere calitatea produselor şi grija faţă de consumator;
2.responsabilitatea socială, relaţiile cu comunitatea, comportamentul etic şi afacerile cu comunitatea;
3. mediul - birouri, fabrici, săli de expoziţii etc.;
4. comunicările - reclama, relaţiile publice, comunicarea cu personalul, broşurile, programele de identitate a corporaţiei

Identitatea este cea care conferă specificitate, contribuind prin elementele sale la recunoaşterea imediată a unei organizaţii, la un prim nivel al contactului vizual.

Marca este un simbol, un mod direcţionat de a face cunoscută identitatea companiei. Marca este deci un instrument, probabil cel mai folosit şi mai eficient, de comunicare a identităţii.

Dictionar de marketing

Insatisfactia e distanta dintre asteptarile consumatorului si aportul produsului dpdv al functiilor PRIMARE [(tehnice; obiective) constiente exprimate], SECUNDARE [(afective) constiente, frecvent neexprimate] si SIMBOLICE [inconstiente; neexprimate direct]
1. Insatisfactie PRIMARA – determinat de aportul produsului dpdv al functiilor primare pe care acestea le indeplineste; individul fiind constient de existenta insatisf. Primare; fiind dispus sa faca declaratii cu privire la acestea
2. Insatisfactie SECUNDARA – cand produsul nu corespunde dpdv afectiv individul fiind constient de existenta insatisf dar nu este dispus sa exteriorizeze evaluaririle afective.
3. Insatisfactie SIMBOLICA– rezultatul neconcordantei dintre semnificatia produsului si asteptarile consumatorului; individul nu este constient de existenta insatisf. Simbolice fiind incapabil sa se exprime direct in legatura cu aceasta.

free counter
Online Users


My blog is worth $1,693.62.
How much is your blog worth?