Wednesday, 31 January 2007

Imagine vs identitate

Imaginea corporaţiei este imaginea pe care publicul o are despre o companie, pe când identitatea corporaţiei este imaginea pe care compania se străduieşte să o obţină pentru a-şi construi o bună reputaţie faţă de clienţii săi.

Dacă imaginea unei corporaţii poate să varieze de la un segment al publicului la altul, identitatea trebuie să fie consistentă.
În general, imaginea unei firme reprezinta oglindirea mai mult sau mai puţin fidelă a identităţii.

Imaginea unei corporaţii cuprinde atât aspecte tangibile (elemente vizuale), cât şi aspecte non-tangibile ale acesteia si are patru arii de cuprindere:
1. produsele şi serviciile - se are în vedere calitatea produselor şi grija faţă de consumator;
2.responsabilitatea socială, relaţiile cu comunitatea, comportamentul etic şi afacerile cu comunitatea;
3. mediul - birouri, fabrici, săli de expoziţii etc.;
4. comunicările - reclama, relaţiile publice, comunicarea cu personalul, broşurile, programele de identitate a corporaţiei

Identitatea este cea care conferă specificitate, contribuind prin elementele sale la recunoaşterea imediată a unei organizaţii, la un prim nivel al contactului vizual.

Marca este un simbol, un mod direcţionat de a face cunoscută identitatea companiei. Marca este deci un instrument, probabil cel mai folosit şi mai eficient, de comunicare a identităţii.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home


free counter
Online Users


My blog is worth $1,693.62.
How much is your blog worth?