Dictionar de marketing
Insatisfactia e distanta dintre asteptarile consumatorului si aportul produsului dpdv al functiilor PRIMARE [(tehnice; obiective) constiente exprimate], SECUNDARE [(afective) constiente, frecvent neexprimate] si SIMBOLICE [inconstiente; neexprimate direct]
1. Insatisfactie PRIMARA – determinat de aportul produsului dpdv al functiilor primare pe care acestea le indeplineste; individul fiind constient de existenta insatisf. Primare; fiind dispus sa faca declaratii cu privire la acestea
2. Insatisfactie SECUNDARA – cand produsul nu corespunde dpdv afectiv individul fiind constient de existenta insatisf dar nu este dispus sa exteriorizeze evaluaririle afective.
3. Insatisfactie SIMBOLICA– rezultatul neconcordantei dintre semnificatia produsului si asteptarile consumatorului; individul nu este constient de existenta insatisf. Simbolice fiind incapabil sa se exprime direct in legatura cu aceasta.
1. Insatisfactie PRIMARA – determinat de aportul produsului dpdv al functiilor primare pe care acestea le indeplineste; individul fiind constient de existenta insatisf. Primare; fiind dispus sa faca declaratii cu privire la acestea
2. Insatisfactie SECUNDARA – cand produsul nu corespunde dpdv afectiv individul fiind constient de existenta insatisf dar nu este dispus sa exteriorizeze evaluaririle afective.
3. Insatisfactie SIMBOLICA– rezultatul neconcordantei dintre semnificatia produsului si asteptarile consumatorului; individul nu este constient de existenta insatisf. Simbolice fiind incapabil sa se exprime direct in legatura cu aceasta.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home